Comunicat oficial als pares dels nostres equips de futbol base

El motiu d'aquest comunicat és per informar-los que després d'esperar més d'un mes de temps per intentar solventar dialogant la problemàtica que encara continuem tenint, amb respecte als horaris d'entrenaments de l'actual temporada i amb la petició per la nostra part de la mediació de l'alcalde del municipi, tornem novament al punt de partida, és a dir continuem amb els mateixos problemes que abans.

Durant aquest temps el club no ha fet cap acció reivindicativa per apostar pel diàleg i l'entesa i, l'únic que hem rebut han sigut amenaces per part dels responsables de la regidoria d'Esports i del Patronat Municipal d'Esports (ens han amenaçat amb interposar una querella contra els responsables del club) i excuses inacceptables.

És per aquest motiu que no ens queda més remei que continuar amb les accions reivindicatives i informatives per mirar de solucionar aquests problemes.

El passat 22 de gener el Patronat Municipal d'Esports va fer un comunicat oficial explicant diverses qüestions i donant la seva opinió de la problemàtica que tenim i hem de dir al respecte les següents consideracions.

1 - En relació a les qüestions economiques:

És cert que el CF Les Franqueses porta ja 3 anys rebent la mateixa subvenció directa cada temporada, és a dir 12.000 euros i aquesta és la realitat, al marge de les qüestions terminològiques que es vulguin dir. També es cert que s'han apujat les partides pressupostàries als últims anys per les subvencions directes a entitats esportives del municipi, al marge de les explicacions o justificacions que es vulguin dir.

2 - En relació als espais cedits a les entitats esportives (horaris d'entrenaments):

a) El Patronat Municipal d'esports diu al seu comunicat oficial que el nostre club ha crescut de forma significativa i quasi, vénen a dir, de forma irresponsable en el  nombre d'equips i nosaltres demostrem amb les següents dades que això no és cert:

Temporada 2014/2015: 24 Equips, Temporada 2015/2016: 23 Equips, Temporada 2016/2017: 22 Equips, Temporada 2017/2018: 24 Equips, Temporada 2018/2019: 25 Equips.

Si analitzem les dades anteriors veurem que respecte a la temporada 2014/2015 hem crescut en un equip, és a dir que no hem crescut de forma significativa, perquè quasi tenim en l'actualitat els mateixos equips de fa 5 anys.

També hem d'explicar que si aquesta temporada hem fet un equip més, és perquè no es quedessin varis jugadors fora del club, que porten molt temps a la nostra entitat i a més la majoria són del poble de Les Franqueses del Vallès.

b) El Patronat Municipal d'Esports diu al seu comunicat oficial que el nostre club té el 60 % de l'espai per entrenar del camp de futbol gran (camp de futbol-11) de Corró d'Avall, i l'altra entitat que comparteix la instal·lació amb nosaltres el 40 %, però no diu i aquesta dada és molt important, que la franja horària dels equips de futbol-7, que és on tenim el principal problema, al marge també d'algun equip puntual de futbol-11, els percentatges canvien substancialment i serien els següents:

- CF Les Franqueses: 16 Equips de futbol-7 (50% del repartiment del camp).

- L'altre entitat que comparteix la instal·lació amb nosaltres: 10 equips de futbol-7 (50% del repartiment del camp).

Amb aquestes dades és molt evident que hi ha un criteri clarament discriminatiu cap a la nostra entitat.

També hem de dir amb respecte a aquest tema, que amb data 30/07/2018 el Patronat Municipal d'Esports ens van modificar per e-mail la nova programació oficial d'espais d'entrenaments per l'actual temporada i ens retallaven aproximàdament un 20 % dels espais a les instal.lacions de Corro d'Avall (camp de futbol habitual nostre), amb respecte a la temporada anterior 2017/2018 i evidenment li donaven aquests espais a l'altre entitat que comparteix l'instal.lació amb nosaltres, tenin en compte que feiem nosaltres un equip més per necesitats socials com hem dit anteriorment.

Després de varies reunions, escrits de queixa per aquesta situació, canvis d'horaris d'entrenaments continus per el nostres equips, cancel.lacions d'entrenaments dels nostres equips, situacions inacceptables d'espais per poder entrenar (dos equips de futbol-11 entrenant al camp petit/anexe), i mentrestant espais (camps) vuits sense ocupar per part de l'altre entitat que comparteix l'instal.lació amb nosaltres, perquè no tenien equips suficients per ocupar els espais que el Patronat Municipal d'Esports, de forma irresponsable i totalment injustificada, li havien assignat i tret al nostre club.

Totes aquestes incidències les vam patir durant el final del mes d'Agost i pràcticament tot el mes de Setembre, i al final de tot aquest procès ens van donar (assignar) més espais d'entrenaments per part del Patronat Municipal d'Esports, perquè veien que la situació era insostenible i inacceptable, però amb la peculiaritat de que ens van donar els espais que l'altre entitat que comparteix l'instal.lació amb nosaltres no necessitava, es a dir horaris d'entrenaments a la tercera i cuarta franja horària (de 20 a 22,30 h.) i per una raó molt simple, perquè ells no van poder fer al final d'aquest procès equips de categoria juvenils i solament van fer un equip de categoria cadet i evidenment aquests espais no els necessitaven i tampoc no ens solucionaven els problemes que teniem i que continuem tenint, principalment a l'àrea de futbol-7 (primera i segona franja horaria).

c) El Patronat Municipal d'Esports diu al seu comunicat oficial que el nostre club es va negar a anar a entrenar al camp de futbol de Corró d'Amunt, a partir de la programació oficial i definitiva que ens van donar oficialment amb data del dia 01/10/2018.

Hem de dir que aquesta afirmació NO ÉS CERTA, i a més reptem al Patronat Municipal d'Esports a que aporti quansevol documentació oficial que demostri que posteriorment a la data del 01/10/2018, ens han ofert oficialment més espai al camp de futbol de Corró d'Amunt o bé a quansevol altre lloc.

d) El Patronat Municipal d'Esports diu al seu comunicat oficial que a la reunió que es va celebrar a les dependències d'aquest organ el dia 01/10/2018, el nostre club va rebutjar una oferta per mirar de solucionar els problemes que tenim, a petició dels responsables de l'altre entitat que comparteix l'instal.lació amb nosaltres que van assistir a aquesta reunió.

Hem de dir amb respecte aquest tema que NO ÉS CERT, i l'únic que van plantejar els responsables d'aquesta entitat, va ser de tindre ells més espais al camp petit/anexe de Corró d'Avall, a canvi de oferir-nos uns espais (horaris) que no ens solucionaven PER RES els problemes que tenim.

També hem d'explicar que si a dia d'avui els equips Alevi A i B (principalment) i també algun equip més puntualment de l'àrea de futbol-7, estan entrenant al camp de futbol de Corró d'Amunt els divendres de 17,30 a 19,00 h. i evidentment això ha provocat que no tinguin que finalitzar els entrenaments dels divendres a les 21,15 - 21,30 h., com ho estavent fent fins ara, no ha sigut per l'intervenció del Patronat Municipal d'Esports , si no perquè els nostres responsables esportius es van informar que el club que estaba utilitzant aquesta franja horaria (CE Llerona), portava ja unes setmanes que no estaven utilitzant aquest camp per motius interns d'aquesta entitat.

Evidenment arrel d'aquesta informació, vam sol.licitar oficialment al Patronat Municipal d'Esports aquest espai que estava vuit des de feia unes setmanes i com no podia ser d'altre forma ens ho van concedir

Esperem que amb aquesta informació quedi molt clara la posició del nostre club i la defensa de la nostra entitat.

Moltes gràcies per tot i rebin una cordial salutació.

La junta directiva, president i coordinació general del club.